Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2022 19:13 - БОГ на фронтовата линия
Автор: zdravkoarnaudov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 283 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 28.02.2023 12:32


                                   Глеб Бабич – "Доктор Лентяй"
Прекрасен ден. На брустверът - разцъфнал цвят.
Небето над окопите е като шатра, писана отвън.

На първа линия незабелязано пристигна Бог,

Оставяйки в тила камбанен звън.

Едва приключил «празничен» обстрел,
Светът полека придобива цвят във светъл ден.

Той ме попита «Братко, ти нали си цял,? »

И се усмихна, чул отговор от мен.

До теб да седна? Нищо, ти пуши.... ( Аз пуша!)
На мене, честно от тамян ми е дошло до гуша.

Аз без причина. Ей така, с теб да си поговоря.

По делниците, знаеш, молят ми се много хора.


А ти отвръщаш
му
«Христос Воскресе»!
А той «Аз знам. Ти справяш се «за шест».

Но всички, както винаги, желаят чудеса

И нищичко не искат в себе си да променят.


Грешат, но търсят пак за всичко мен.
А ако вярват, вярват не до край.

И само вие, тук на първа, в огнения ад

Най-близо сте до замисълът свят.


За вас измяната е грях, и страхливостта е грях
.

Затуй и вие сте понесли тежък кръст, дори за тях.

Аз също, някога за всички бях агнеца.

Не в най-комфортното от всичките места.


Пробито тяло, слънцето гори, ужасен пек...
Но аз какво. Ти всичко знаеш сам.

Затуй разбираме се двама с теб.

Без все да търсим чудеса насам-натам.


Е, аз ще тръгвам. Чувам архангелски тръби.
И двамата се борим за света.

Ти тук се постарай, и много се пази!

Аз не винаги успявам да те заслоня.


И дръж се! Край има всякоя война.
Ако закъсаш някъде, с теб двама ще се справим.

Но .. ако нещо стане с теб при мен ела.

Без церемонии. Все пак, нали се знаем!


Ръката ми той стисна на прощаване.
Намигна, греховете на момчетата прости.

А аз, за всеки случай, докато Го изпровождах,

Прекръстих бляскавите му следи...


Превод от руски: Здравко Арнаудов

P.S. Преди няколко дни на фронта, защитавайки родината си, загина украинският поет Глеб Бабич -„Доктор Лентяй“.  ( 02.03.1969-28.07.2022)




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoarnaudov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 139998
Постинги: 76
Коментари: 90
Гласове: 392
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930